Dzisiaj jest czwartek 22 sierpnia 2019 r. Imieniny: Cezarego, Marii, Zygfryda
Zakończony - Wakacyjna pielęgnacja - Weź udział w konkursie i wygraj 1 z 2 nagród: kosmetyki L'biotica: szampon, który zregeneruje Twoje włosy w letnie dni, maseczki pielęgnacyjne do twarzy oraz zbiór praktycznych dietetycznych porad w postaci książki Magdaleny Makarowskiej "Jak odchudzić swojego mężczyznę"! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 14 sierpnia 2015! 
Zakończony - Cera jak marzenie - Weź udział w naszym nowym konkursie i wygraj 1 z 4 zestawów nagród! Tym razem mamy dla Was skoncentrowany kosmetyczny duet do pielęgnacji twarzy, czyli liftingujący oraz wypełniający zmarszczki koncentrat Dermo Expert marki Floslek Pharma! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 21 sierpnia 2015! 
Zakończony - Dzikie piękno - Zapraszamy do udziału w konkursie, w kórym nagrodą jest zestaw kosmetyków marki PUPA oraz książka niespodzianka, która porwie Cię do niesamowitej "Zatoki tajemnic"...  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 9 września 2015! 
Zakończony - Muśnięcie lata - Przedłuż sobie letnie przyjemności! Weź udział w naszym konkursie i wygraj kosmetyki marki Eveline Cosmetics, z którym poczujesz się jakby jeszcze otulało Cię wakacyjne słońce! Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 27 września 2015!
Zakończony - Intymnie - Wygraj 1 z 3 delikatnych żeli do higieny intymnej Dermapharm TM Eveline Cosmetics. Zapewnij sobie totalną ochronę na jesień.  Zaloguj się w portalu, aby Twoje zgłoszenie zostało wzięte pod uwagę! Trwa do 20 października 2015!
Czy planujesz zmianę fryzury w związku z nadchodzącymi Świętami?





|
Która z gwiazd wyglądała bardziej kusząco na 2015 BRITISH FASHION AWARDS? 

Materiały prasowe E! Intertainment Television








|
Podoba Ci się stylizacja Mirandy Kerr?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
Rihanna na okładce FANIT FAIR wygląda...


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
W której stylizacji Miranda Kerr podoba Ci się bardziej?

Materiały prasowe E! Intertainment Television






|
NICK JONAS - ciacho?


Materiały prasowe E! Intertainment Television






|

WWW.KOBIETA.BYC.PL  

PORTAL O KOBIETACH I DLA KOBIET, O ZDROWIU, URODZIE, PSYCHOLOGII, METAMORFOZIE, POKAZUJĄCY JAK DOBRZE BYĆ SOBĄ I JAK ŁATWO BYĆ PIĘKNĄ...

 


Dieta przyszłych rodziców

Oto składniki odżywcze, których nie powinno zabraknąć w jadłospisie pary starającej się o dziecko.


1. Kwas foliowy

Wskazane jest, aby znajdował się w diecie obojga przyszłych rodziców. Niedobór tego pierwiastka u kobiety może osłabiać komórki jajowe lub wpłynąć na wstrzymanie owulacji . Jego deficyt w organizmie mężczyzny niekorzystnie wpływa na jakość i ruchliwość plemników. Przyszła mama powinna zadbać o obecność kwasu foliowego w diecie zarówno przed, jak i w czasie stanu błogosławionego. Udowodniono, że suplementacja tego pierwiastka przed ciążą i w jej trakcie może zapobiegać rozwojowi wrodzonych wad układu nerwowego (tzw. wad cewy nerwowej). Przyjmowanie kwasu foliowego przed koncepcją jest o tyle ważne, że wady te powstają w pierwszych tygodniach rozwoju płodu, kiedy wiele przyszłych mam nie ma jeszcze świadomości, że zaszły w ciążę. Produktami spożywczymi bogatymi w kwas foliowy są m. in. brukselka, szpinak, bób, szparagi, sałata, brokuły, pełne ziarna zbóż, jajka, cytrusy czy groch.


2. Cynk

Jest odpowiedzialny m. in. za jakość spermy, jej żywotność, ilość nasienia, a także za ruchliwość plemników. Im więcej cynku w nasieniu, tym plemniki są spokojniejsze, mniej aktywne, co pozwala na zmagazynowanie energii, która będzie potrzebna im w trakcie wędrówki przez kobiece drogi rodne. Cynk jest także antyoksydantem, który chroni plemniki przed wolnymi rodnikami. Niedobór tego pierwiastka – występujący stosunkowo często u mężczyzn w okresie reprodukcyjnym – prowadzić może do zaburzeń potencji, zmniejszonej żywotności plemników, a nawet do bezpłodności.

 

 

Dobrymi źródłami cynku w diecie są owoce morza, podroby, rośliny strączkowe, kiełki pszenicy, jajka, produkty mleczne oraz pestki dyni i słonecznika. Mikroelement ten znajduje się także w ciemnym pieczywie, kaszy gryczanej oraz w tłustych serach typu brie i ementaler. W przypadku niedoborów cynku, zalecana jest suplementacja (np. preparatem Cynek+SR).


3. Selen

Dla układu rozrodczego jest równie ważny, jak cynk. Razem z nim powinien być dostarczany do organizmu. U kobiet cierpiących na niepłodność zaobserwować możemy właśnie niedobór selenu. U mężczyzn zaś, odpowiedzialny jest za ilość plemników i ich aktywność. Pamiętać należy, że każdy wytrysk u mężczyzny wiąże się z utratą tego cennego pierwiastka. Selen jest zawarty w wędzonym i świeżym łososiu, jajkach, cukinii, kiełkach pszenicy, pomidorach i chudym mięsie. Znajduje się również w kaszy gryczanej, kakao i czekoladzie, białym ryżu, orzechach włoskich czy wędzonej szynce.


4. Żelazo

Jest pierwiastkiem krwiotwórczym, niezbędnym do funkcjonowania całego organizmu. Jego niedobór to najczęstszy deficyt żywieniowy na świecie. Warto zadbać o obecność żelaza w diecie przed poczęciem, ponieważ w czasie ciąży zapotrzebowanie na ten pierwiastek wzrasta niemal dwukrotnie. Deficyt żelaza przed koncepcją wpływa na szybsze wyczerpanie rezerw w czasie ciąży i prowadzi do anemii. Pierwiastek ten zawarty jest w czerwonym mięsie, wątróbce i owocach morza. Występuje także w siemieniu lnianym, szpinaku, kakao, fasoli, soczewicy czy grochu. Żelazo jest jednym z najsłabiej przyswajanych pierwiastków, z pożywienia wchłaniamy go od 1-20 proc. Dlatego często zaleca się jego suplementację. Decydując się na zażywanie żelaza, warto wybrać chelat – najlepiej wchłaniany i najlepiej tolerowany związek tego pierwiastka (np. Szelazo+SR).


5. Witamina E

Witamina E (tokoferol), nazywana witaminą młodości i płodności, jest antyoksydantem. Chroni nasienie przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi i tym samym dba o zwiększenie męskiej płodności. Jej niedobór oddziałuje na jakość nasienia. Witamina E znajduje się m. in. w orzechach, awokado, marchwi, migdałach, olejach roślinnych czy białej kapuście. Jej źródłami są też czarne jagody, papryka, natka pietruszki, pomidory, szpinak, jabłka ipestki dyni.


6. Witamina C

Kolejna witamina ważna dla przyszłych rodziców. Również ona jest antyoksydantem (przeciwutleniaczem) i wpływa na ilość oraz jakość spermy. Ułatwia także wchłanianie żelaza, dzięki czemu zapobiega anemii. Jej bogatymi źródłami są cytrusy, rzeżucha, papryka, truskawki, czarne porzeczki, natka pietruszki, brukselka, a także brokuły.


7. Nienasycone kwasy tłuszczowe

Ich obecność w organizmie przyszłych rodziców zwiększa szanse na poczęcie. Wspomagają one pracę narządów rozrodczych. Nienasycone kwasy tłuszczowe obecne są m. in. w rybach morskich, olejach roślinnych i awokado.


8. Witamina D

Jest niezbędna do produkcji hormonów zaangażowanych w prawidłowy przebieg owulacji. Ma również wpływ na jakość plemników oraz poziom hormonów – androgenu i testosteronu. Znacząca ilość tej witaminy jest uwalniana w skórze pod wpływem działania promieni słonecznych. Wraz z pożywieniem dostarczamy organizmowi jedynie jej niewielką część. Znajduje się w jajkach, wątróbce wieprzowej, rybach (dorsz, łosoś, śledź, wędzona makrela) i w margarynach, które są wzbogacane tą witaminą.


9. Witaminy z grupy B

Niedobór witamin z grupy B niekorzystnie wpływa na jakość nasienia. Znajdują się one w jajkach, mleku i warzywach strączkowych.


10. L-arginina

Ułatwia zajście w ciążę, m. in. dzięki zwiększeniu ilości śluzu i odpowiedniemu ukrwieniu macicy. Korzystnie wpływa również na przebieg samej ciąży. Dobrym źródłem L-argininy są płatki owsiane, nasiona słonecznika, ryby, mięso drobiowe oraz orzechy.
Należy pamiętać, że na płodność wpływa też masa ciała kobiety. Zarówno niedowaga, jak i nadwaga czy otyłość mogą być przyczyną zaburzeń w owulacji, a co za tym idzie – trudności z zajściem w ciążę. Płodność u obu płci zmniejsza także stres czy stosowanie używek. Po roku bezowocnych starań o dziecko, należy zgłosić się do lekarza.

 


2015-07-06
Mat.pras.fc-group


Ten artykuł nie był jeszcze komentowany.


Drukuj
Poleć ten artykuł znajomemu

Dodaj komentarz do tego artykułu
token
Przepisz kod z obrazka:
Podpis:
Aby skorzystać z opcji powiadomień zarejestruj się lub skorzystaj z panelu logowania znajdującego się w topie strony.
powiadom o publikacji na tym forum
powiadom o odpowiedziach na mój komentarz


Zobacz także